That's what keeps me from going under

Day 07 – Your best friend(s)



Becca Lindberg                           Emelie Davidsson


76856_1261502629
Lina Wiltgård                       Simon Dahl


Becca Lindberg.
Har känt henne sen jag gick i typ femman, var 10 år eller något sånt. Vi hittade varandra ganska snabbt efter vi träffades. Först tyckte jag hon va jättebooring, men såg något i henne som jag tyckte om. Vi började umgås en del. Sen så hamnade hon på ett ställe som gjorde att vi inte kunde träffas så mycket, mest telefonkontakt. Men sen så fick hon friare tyglar och vi träffades mer. Sen när vi gick i nian fick hon äntligen börja i min skola, hon fick dock inte gå i min klass för den va för stökig :P så hon började i paralellklassen. Då började vi vara mer och mer, hon hjälpte mig att klara av skolan och betygen en del. Sen så var vi typ på rasterna ganska ofta. Sen när vi började gymnasiet valde vi olika linjer, jag bf och hon op. Hon flyttade även till en lägenhet i Eksjö som jag mer eller mindre också bodde i, minns de kvällarna när vi nästan dog av skratt(vi lever). Paradise hotel, andra avenyn, thats our life.! Sen fick du flytta hem, sen dess har vi väl varit ungefär lika mycket. Du vet hur jag är, hur jag hanterar saker, mår, du kan se saker som jag inte tror att någon ser. Du ger mig goda råd, och hjälper mig otroligt mycket. Jag litar på dig till hundra procent. Och Jag älskar dig! <3

Emelie Davidsson
Har känt denna flicka också sen femman, skillz, fast vi hatade varandra då typ. Vi va lika långa och fick alltid dansa tillsammans, vi träffades på streetdance. Men sen av någon anledning som jag inte vet hur så började vi umgås i alla fall. Men sen innan vi började sjuan så blev vi osams, men det är glömt nu. Sen i sjuan åttan var vi mer bara klasskompisar, vi gick i samma klass. Men i slutet av åttan hände en sak, som ni har läst tidigare i min blogg, och då fanns du där för mig, du försökte få mig komma ut, umgås med folk och ha kul istället för att deppa lixom, vi hade kul som fan den sommarn. Sen började nian, det var vi två där, klarade mer eller mindre inte av någon annan i klassen. Hade en jobbig period i nian också, och vem var det som stöttade mig där? Jo det var du, du, du. Jag hatar mig själv för saker jag har gjort mot dig, du vet vad jag menar. Men sen började vi ettan, du klarade betygen och jag va sjukt jävla stolt över dig att du kom in. Vi har haft våra bråk, men jag vet att vad som än vi bråkar om, så väger din vänskap så mycket mer, och jag vill inte förlora den, vissa perioder kan jag vara väldigt dålig på att visa det, men jag försöker, och det vet du. Du känner mig så jävla väl, du är också en sån som vet hur jag fungerar, och vill att jag ska må bra, ibland kan jag tycka att du glömmer bort dig själv. Du har inte haft en lätt uppväxt, men du har hanterat det så jävla bra, du är stark som attan. Du betyder grymt mycket för mig, och du är en vän jag aldrig kommer glömma, och vad som än händer vill jag ha dig i mitt liv längst möjligast. Alla våra minnen, alla våra glada skratt, alla våra samtal. Jag litar på dig till hundra procent. Du är underbar helt enkelt. Jag älskar dig! <3

Lina Wiltgård
Dig har jag känt sen ettan, vi gick i samma skola, gick på scouterna, det var alltid du och jag när vi var på lägren. Vi umgicks knappt inte i skolan, förän sexan, då var det du, jag och J. Vi gjorde massa saker, och folk tyckte vi var helt dumma i huvudet. Du fick mig att skratta när jag helst ville gråta. Drog min första "fylla" med dig, vi stod och dansade till massa gamla låtar på ditt rum, fan va kul. Det var alltid du och jag, vi kunde prata om allt, både seriösa grejer, intima grejer och helt vanliga grejer. I åttan hände det där, du drack dig full och kom till skolan, och efter det kom du in på familjehem och sitter där än, det är jävligt synd faktiskt. Men du vet ju varför och vad jag tycker om det. Vill ju inte att du ska sitta där. Snart fyller du arton, och jag vet inte om du kommer ut därifrån eller inte, jag hoppas det iaf. Jag hoppas du får ordning på ditt liv och göra mig stolt. Även om vi kanske träffas en gång per kvartal, så vet jag vart jag har dig och det är det viktigaste. Jag älskar dig, och saknar dig hela tiden. <3

Simon Dahl
Ja vad ska man börja och skriva om dig? Jag kan ju berätta hur vi träffades. Det var så att min morsa och hennes gubbe hade bjudit in en kompis till familjen att ta med några och grilla lite. Jag tänkte att det typ bara skulle vara vuxna, så jag brydde mig knappast först, så jag satte mig vid datorn, men så kollade ut genom fönstret, och såg dig. Tänkte en i min ålder, ger det väl en chans. Vi började prata, och kom fram till att vi hade en del gemensamt, sen bjöd du mig på dricka, och jag hade lovat min morsa att ta det lugnt med alkoholen på grund ut av en sak som hade hänt 2-3 veckor innan, men vi drack, och du skulle på crusing dagen efter och ha kvar alkohol tills dess, men det var väl typ inget kvar hahah. Du raggade i alla fall upp mig, och vi var väl mer eller mindre tillsammans två månader efter det. Vi tjafsade typ hela tiden, så det funkade lixom inte, sen blev du tillsammans med en annan, och vi var vänner iaf, Sen började vi prata på ett helt annat sätt, och vi blev bättre och bättre vänner, du kan verkligen få en att tänka framåt. Jag är glad över att jag gav den första kvällen en chans, annars hade jag inte träffat en sån bra vän som dig, lixom hur mycket har inte vi haft kul tillsammans? Om jag behöver prata med någon, så ligger du högt på den fronten. Jag vet alltid var jag har dig. Kan tro ibland att folk undrar vad vi har för relation, men du är min absolut bästa killkompis, och vad folk än tycker om det så kan de köra upp en påle i röva om de inte kan acceptera det. Jag älskar dig Simon, och jag litar på dig till hundra procent också. <3

Kommentarer
Postat av: Becca

Love ya to bby <3

2010-12-11 @ 21:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0