Smålänning och het, jotack jag vet!

Day 01 - Introduce yourself


Ja jag heter Rebecca Elisabeth Lindquist. Föddes på Eksjö BB av min mor Irene, spermierna kom från min pappa Gösta. Jag levde mina första år i Grimstorp, ett litet samhälle 1mil utanför nässjö. Där minns jag att alla kände alla, och alla va kompisar, min bästa kompis då var Linnea, och hon har jag kontakt med än. Jag gick på dagis i nässjö på Snövit i runneryd, där minns jag inte mycket ifrån. Flyttade i alla fall från Grimstorp 1999 till bodafors och började förskoleklass där, minns att jag va nervös som fan första dagen. Kände ingen i bodafors. Men hamnade i en bra klass. Sen maj 2000 flyttade vi in till stan om man får kalla Nässjö för stad? hhaha faktiskt utnämnt till stad 1914 så jag antar att det är okej. I nässjö började jag ettan, där va jag ännu mer nervös, för jag visste bara vem en var, kände lixom ingen. Lärde känna en på riktigt, det var Ewelina Davidsson. Och hon umgås jag än med. det är inte dåligt. Gick i alla fall på nässjös sämsta skola. Fick va med om en del, 5an var värst. Fick höra saker varenda dag, så hade det jävligt jobbigt, hatar ganska många från den tiden. I sexan så hade de slutat som höll på, då hade jag överdrivet kul varje dag med Lina och Jannika. Hade massa skoj och galet som fan. Sen började man i världens sämsta klass på högstadiet, fyfan. Fast det fanns några stjärnskott, och diamanter, de slipar jag än! <3

Nu går jag tvåan på Gymnasiet, Brinellgymnasiet på Barn- och Fritidsprogrammet, älskar skolan, askul ju :P Får lära sig massa spännande. Efter gymnasiet ska jag börja plugga till Socionom, när jag är färdigutbildad vill jag hjälpa ungdomar i kris, kanske jobba på behandlingshem eller vara kontaktperson eller något. Tycker om att hjälpa folk, det stärker mig.

Som person är jag ganska positiv och glad utåt, men inåt ganska osäker och förvirrad. Har ett behov av att bekräfta mig, både bra och dåligt. Har lätt för att bli besviken, dock visar jag inte det, men de som känner mig väl kan se det. Jag älskar mina vänner över allt annat, skulle aldrig klara mig utan dem, toltalt instabil utan dem, är konflikträdd som fan, så bråka med någon av dem är extremt jobbigt för mig.

På Tisdag fyller jag 17, alltså föddes jag den 30 november 1993.

Tack och hej så länge. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0