Stockholm i mitt hjärta.

Som ni ser uppdateras min blogg för en gångs skull ;) tänkte lägga till en till challenge. Läs och njut!


Day 03 – Your parents

Okej, min Mor heter Irene Lindquist och min Far heter Gösta Lindquist, de är båda 50+.

Mamma då, hon växte upp i stockholm precis som far, mamma och pappa är båda från södern. Min mamma har jag väl aldrig egentligen kommit så bra överrens med, men visst älskar jag henne ändå, hon har ju ändå ställt upp på mig hela min uppväxt. Min mamma retar sig ganska onödiga grejer, och har väldigt dåligt minne, men hon lyssnar i alla fall på vad man säger ibland, och det är ju positivt. Min mamma är även den som helst sitter hemma och glor på tv med familjen, hon hade en drömbostad det var ett rött torp med vita knutar, precis det vi bor i. Mina föräldrar är skilda sen 5 år sen tillbaka, de bråkade ganska mycket under min uppväxt, så jag kan förstå att de inte är gifta längre. Min mamma har en ny sambo sen 2-3 år sen tillbaka tror jag det blir.
Farsan dåra, han är den jag tyr mig mest till i min familj, han är cool som fan tycker jag. Lite översocial, pratar jämt om allt och ingenting, men det är just det jag tycker om med gubbfan, han går att prata med om allt, han lyssnar och skämtar hela tiden, lixom vem berättar sina värsta fyllehistorier för sin far och han om sina till sin dotter? Pappa vill alltid hitta på saker, gå ut och se saker. Min far går fort som fan, så när man går runt på en promenix med han går man fort. Det enda dåliga med far är väl att han jämt har massa pinnar i elden samtidigt, vilket kan göra att man känner sig bortglömd ibland. Men jag vet vart jag har han, och det är det enda som behövs för mig. Farsan har fler "livserfarenheter" än min mor, därför lyssnar jag mer på honom än henne. Han har berättat massor av saker för mig,  och han kollar alltid att jag inte håller på med vissa saker, vilket är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0