I'd give up all the world to see that little piece of heaven looking.

Som ni läsare förstått är jag inget bra på att uppdatera, har nämligen bara mobilt bredband hemma, som jag sitter väldigt sällan på. Men här får ni en text av mig, något jag har blivit bra på iaf, skriva texter..
Detta var tänkt bli en låttext, men det blev mer en dikt av känslomässigt slag..

Man önskar ibland att livet vore lätt
men det livet får man leta efter
Ingen har det enkelt som bus
inte ens jag
Men man får ju försöka så gott det går
Hamnat snett ett par gånger, även nu
men har jag tagit igenom mig det innan
så gör jag det även nu
Även om det känns som förevigt
så vet jag att
någongång kommer allt bli bra
någon gång kommer det ordna sig någorlunda för mig också

Jag har klivit steg fel
jag har sårat vänner
så jag ber här och nu om ursäkt
och jag menar det verkligen
från botten av mitt hjärta
ja längst in, dit ingen hittar

Förstår inte varför jag lät allt gå så snett
jag känner mig som att jag varit blind

Ni försökte hjälpa
men jag var för stolt för att ta emot
Ni försökte men la ner
det kan jag förstå
era kläder på mig skulle det blivit lika dant
Jag ville inte lyssna, ville inte förstå
tyckte jag såg rätt fast det var fel

Jag tyckte det kändes rätt
fast jag dunkat ner i hårdaste slätt
En dag sa jag adjö
men det var redan försent
jag hade ju redan trillat
så resan började med att ta sig upp

Jag tror utmaningar kan ses som resor i livet,
man kommer till ett nytt synsätt
för att göra rätt
man vidgar sina vyer
man blir ångestladdad och vill tillbaks
därför tar man första bästa plan för att komma
till rätta stan
men alla vet ju att en resa glömmer man ju inte,
och man måste göra det ordentligt för att få se allt
man glömmer ju inte allt som varit innan bara för
att man hamnat någonannanstans

Men resan får en att tänka på vad man ska göra
nästa dag för att komma en liten bit närmare trygghet
det är dagarna man får ta vara på
se att man måste ta hand om det man har
det är det man gör fel ibland
att missa
men alla kommer till denna del

Delen att komma tillbaks och bygga upp på nytt allt som har rasat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0